Šī tīmekļa vietne ir paredzēta lietošanai Latvijas Republikas iedzīvotājiem.

pirmdiena, 2016. gada 26. septembris

Latvijā mīlētākie zīmoli

Žurnāls IR vēsta par 2014. gadā veiktu interesantu pētījumu, kurš atklāj to, kāpēc respondenti uzskata vienas firmas zīmes labākas par citām. Zīmoli ietver īpašu nozīmi, līdz ar to nav svarīgs nosaukums, bet tā pārstāvētās vērtības. Pētījumu veikusi Idea Group, nosaucot jēgpilnos zīmolus.
Viens no iezīmīgākajiem kritērijiem pētījuma veidotājiem šķitis tas, vai zīmola zaudēšana Latvijai būtu kritiska. Par šādiem - neatņemamiem un Latvijai nozīmīgiem zīmoliem aptaujātie atzinuši„Google”, „Skype”, Vispārējie latviešu Dziesmu un Deju svētki, „Laima”, „Microsoft”, Raimonds Pauls, „Kārums” un Latvijas Universitāte. Kā redzams, zīmols aptaujāto apziņā asociējas arī ar notikumiem un personībām. Visnotaļ - Raimonds Pauls rada ne vien mūziku, bet ir spilgts muzikālās un kultūras vides profesionālis, kurš īpaši iezīmē ikvienu pasākumu ar savu piedalīšanos. Viņa veidotie konkursi un jaunatklātie mūziķu talanti ietekmējuši Latvijas kultūras dzīvi sešdesmit gadu garumā. Tāpat Latvijas kultūras attīstība tik tiešām nav iedomājama bez Dziesmu svētkiem, bet, kā redzams no aptaujas rezultātiem, Latvijas Universitāte tiek uztveras kāstabils Latvijas izglītības stūrakmens. Mūsu ikdiena nav iedomājama bez „Google” iespējām līdz ar visiem tā rīkiem (e-pasts, tulkotājs, interneta meklētājs, spēļu nozare), un „Laimas” šokolāde iepriecinošā kārtā tomēr patur logotipu arī pēc fabrikas pievienošanas koncernam „Orkla”. Laikmetā, kad internets ir neaizstājams palīgs gan darbā, gan personīgām vajadzībām, Skype biznesa konferenču un privāto sarunu nodrošinājuma zudums laikam gan radītu pamatīgu sajukumu ne vienā vien uzņēmējdarbības nozarē, kā arī personīgo sakaru līmenī.

Kādi tad ir citi faktori, kuri izšķir mīlētāko zīmolu statusu? 

Izrādās, ka zīmola īpašniekam jāpierāda, ka tas spēj risināt sociālās un vides problēmas. Tātad, piemēram, iegādājoties populārus izstrādājumus, kurus ražo ietekmīga zīmola īpašnieks, jātiek apmierinātai pircēja apziņai, ka ieguldītā nauda tiek izmantota vismaz sociāliem, ja ne labdarības mērķiem. Zīmols, kuru izveidojis videi draudzīgs uzņēmums, drīzāk iegūs patērētāju atbalstu kā tāds, kura īpašnieks dabas aizsardzībai pievēršas mazāk. Svarīga ir arī zīmola spēja uzlabot dzīves kvalitāti un iedzīvotāju labklājību.